Creation of the Maritime Art Gallery
Creation of the Maritime Art Gallery
After the first Marina on Uyutnaya, the idea of creating a new gallery and the Marine Gallery was strengthened in me. Why did this idea come to my mind, because it was very difficult to maintain a gallery that was transferred from studio status to enterprise status and rents increased so that it was necessary to look for new ways for business development.
At that time, communicating with the guys- modelers who made models of yachts, I learned that in the world there are galleries that have a marine focus. I caught the booklet Mystic Maritime Gallery from the USA. Upon reflection, I decided that it would be very good for our city to have a marine gallery, and the sponsor of such a project should be the most powerful enterprise in the marine industry, which at that time was BLASCO. I began my campaigns, with the proposal to create a gallery at the time when the systematic activity began aimed at the destruction of the most famous sea company, the Black Sea Shipping Company or Blasco. Black Sea Shipping Company.
Help for my foreign readers:
“The oldest shipping company on the Black Sea, starting its history during the time of the Russian Empire, when the joint-stock Black Sea Society of Steamboats was established in 1833 to establish permanent relations between Russia and the Ottoman Empire. The shipping company's base port in Odessa. In May 2013, it was 180 years since the founding of the Black Sea Shipping Company. ”
During my walks and negotiations, the management of the company changed and those to whom I turned did not care about my ideas.
New leadership came and I was lucky. I became a frequent guest of the department of external affairs of the Navy and was introduced to the real admiral, Alexander Georgievich Vinnitsky.
“The oldest shipping company on the Black Sea, starting its history during the time of the Russian Empire, when the joint-stock Black Sea Society of Steamboats was established in 1833 to establish permanent relations between Russia and the Ottoman Empire. The shipping company's base port in Odessa. In May 2013, it was 180 years since the founding of the Black Sea Shipping Company. ”
During my walks and negotiations, the management of the company changed and those to whom I turned did not care about my ideas.
New leadership came and I was lucky. I became a frequent guest of the department of external affairs of the Navy and was introduced to the real admiral, Alexander Georgievich Vinnitsky.
The first meeting was amazing. Despite the fact that I was already the owner of the gallery, I did not cease to be shy and reliving new acquaintances, all the more so important. As I remember now, I came to a meeting in a beautiful hat, which the artist’s wife Yuri Dikov-Ira helped me decorate with violets. I went into the office and was very excited - a very important person was sitting in front of me. I did not know where to start and Alexander Georgievich helped me. He said that he was very embarrassed because he believes that he does not understand anything in art and that is why it is not very convenient for him to speak with me. What can I say, the meeting took place and it became decisive in the creation of the Odessa Marine Art Gallery. This meeting was significant and I still understand its importance
Создание Морской галереи.
После проведения первой Марины на Уютной, в мне окрепла мысль об создании новой галереи и именно Морской галереи. Почему эта идея пришла мне в голову, да потому что было очень сложно содержать помещение, которое было переведено из статуса студии в статус предприятия и арендная плата возросла так, что нужно было искать новые пути для развития бизнеса.
В то время, общаясь с ребятами моделистами, которые делали модели яхт, я узнала, что в мире существуют галереи, имеющие морскую направленность. Мне попался в руке буклет Мистик Мэритайм гэллери из США. Поразмыслив, я решила, что это будет очень здорово для нашего города иметь морскую галерею, а спонсором такого проекта должно стать самое мощное предприятие морской отрасли, коим являлось в то время ЧМП. Начала я свои походы, с предложением о создании галереи во время, когда началась планомерная деятельность направленная на уничтожение самой известной морской компании Черноморской Пароходство или Бласко. Black Sea Shipping Company. Справка для моих зарубежных читателей:
«Старейшее пароходство на Чёрном море, начинающее свою историю во времена Российской Империи, когда в 1833 году было создано акционерное Черноморское общество пароходов для установления постоянных сношений между Россией и Османской империей. Базовый порт пароходства — город Одесса. В мае 2013 года исполнилось 180 лет со дня основания Черноморского морского пароходства».
Во время моих хождений и переговоров, руководство компании поменялось и тем, к кому я обращалась не было дела не до моих идей.
Пришло новое руководство и мне повезло. Я стала частым гостем отдела внешних связей ЧМП и была представлена самому настоящему адмиралу- Александру Георгиевич у Винницкому. Первая встреча была удивительной. Несмотря на то, что я уже была владелицей галереи, я не переставала стесняться и переживать новые знакомства, тем более такие важные. Как сейчас я помню, как я пришла на встречу в потрясающей шляпке, которую мне помогла украсить фиалками жена художника Юрия Дикова- Ира. Я зашла в кабинет и была очень взволнована- передо мной восседал очень важный человек. Я не знала с чего начать и Александр Георгиевич мне помог. Он сказал, что очень смущен, так как считает, что он ничего не понимает в искусстве и ему от этого не очень удобно со мной говорить. Что сказать, знакомство состоялось и оно стало решительным в создании в Одессе Морской Арт Галереи. Эта встреча была знаковой и я до сих пор понимаю ее важность!
Comments
Post a Comment