Ceramic Plant



Ceramic Plant
The memories of our stay at the ceramic factory are wonderful. We went up very, very early and went to work. The workshops of the plant were filled with my favorite smell of turpentine. For me, the smell of turpentine is the most beloved and familiar perfume.
Moving from one workshop to another workshop, one could observe the process of making porcelain. After the first firing, clay cups has natural gray color, after burning it got a golden ocher hue after they were dipped in icing, which was slightly colored with ink, the dishes became lilac. It was like real magic.
Of course, I did not understand anything about how to make ceramics - Ira was the leader of our project. We sculpted the embossed panels, decorated it with colored glass inserts, and also cast and painted porcelain dishes that became an element of the overall composition. In addition, Ira came up with and calculated forms for creative work - huge and very beautiful lampshades of lamps. The forms were very heavy and they needed to be drained on time. This is difficult to do for one of us, only two of us can do it. We didn’t succeed in the lamps; apparently, an error occurred in the calculations.
What magic were the immersion of products in the oven and the expectation of a result. It was real magic when newly born works floated out of the opening oven!

Завод
Воспоминания о нашем пребывании на керамическом заводе прекрасно. Мы поднимались очень, очень рано и отправлялись на работу. Цеха завода были наполнены любимым запахом скипидара. Для меня запах скипидара - это самый любимый и привычный парфюм.
Переходя из цеха в цех можно было наблюдать процесс изготовления фарфоровой посуды. После первого обжига глиняные чашки из естественного серого цвета приобретали золотисто охристый оттенок, после того когда их окунали в глазурь, которая была слегка окрашена чернилами, посуда становилась сиреневой. Это было похоже на волшебство.
Я конечно же ничего не понимала в том, как делать керамику- Ира была руководителем нашего проекта. Мы лепили само рельефное панно, украшали его вставками из цветного стекла, а так же отливали и расписывали фарфоровые блюда, которые стали элементом общей композиции. Кроме того, Ира придумала и рассчитала формы для творческой работы- огромных и очень красивых абажуров ламп. Формы были очень тяжелые и их было нужно вовремя сливать. Это сложно делать по одной из нас, только вдвоем. Лампы у нас не получились, видно произошла ошибка в расчетах. Каким волшебством было погружение изделий в печи и ожидание результата. Это была настоящая магия, когда из открывающейся печи выплывали вновь рожденные произведения!


Comments

Popular posts from this blog

ОГХУ им. Грекова. Хроника 1865-1938

VERA KHOLODNAYA