Advertising of the Gallery and Modigliani in my life.

Advertising and Modigliani
It was difficult to work with the gallery, paying rent, arranging vernissages, the advertising...
It is interesting to tell you about how I solved issues with advertising.
It helped me a lot that I was an artist, and where other residents of our country needed to cover the problems with bribes, I was able to solve a lot with my creative activity, that is, with my paintings!
Gallery advertising could only be done as they say “standing on your head”, in the literal sense of the word. We obviously could not afford to pay official advertising in the media - so that we had to pay in kind, i.e. painting.
I remember one very interesting story. This happened much later when it was already open in the Maritime Art Gallery. Once among the visitors was a longtime acquaintance who often visited the gallery on Uyutnaya. I did not remember his name, maybe I did not know at all. We got into a conversation.
We talked about painting, about exhibitions and I said that the famous Amedeo Modigliani was and remains my favorite artist. I told him about how I read the story, about the artist Nadia Leger, who lived in the Russian outback. Nadia Leger learned that a wonderful artist Fernand Leger lives in Paris. She gathered and went to France, met him and soon became his wife. To myself, I thought that if I lived at that time, I would certainly meet Modigliani. And one could only imagine what came of it.
I really like his painting, his stylization, his work is very close to me. In 1984, I painted my self-portrait, as if he would paint me.
So I tell this person that among the works of Modigliani there is one nude with whom I always dreamed of making a copy. To which he replied to me that he was the happy owner of a copy of Modigliani by Tatyana Binovskaya!
I honestly was very surprised, have I really done it and forgot?
Then a happy collector told me the story of the artwork.
At that time, Vladimir Vladimirovich Vilensky, a journalist who worked for the SICH newspaper, visited the gallery.
As I said, I did not have the opportunity to pay for advertising and the pits agreed that I would give the editors a couple of my artworks. Thus, this copy of Modigliani was in the editorial office. For a long time, she hung in the office in the office and often aroused complaints from retired military personnel; the newspaper belonged to the military district. Soon, the editorial office had problems with the payment of wages to employees, and just at that magical moment, this person appeared there, the future owner of my artwork. He suggested them to sell a picture. Thus, everyone was satisfied, the employees received a salary, and he turned out to be a happy owner!
On photos - my selfportrait and beautiful painting of Modigliani
Реклама и Модильяни
С галереей работать было сложно, оплата аренды, устройство вернисажей, пресса…
Интересно рассказать Вам о том как я решала вопросы с рекламой.
Мне очень помогало то, что я художник и там где остальным жителям нашей страны нужно было закрывать возникающие проблемы взятками, мне удавалось многое решать своей творческой деятельностью, то есть - картинами!
Рекламу галереи можно было сделать только как говорят «встав на голову», в буквальном смысле этого слова. Оплачивать официальную рекламу в средствах массовой информации нам было явно не по карману - так, что приходилось рассчитываться «натурой» т.е. живописью.
Помню одну очень интересную историю. Случилось это уже намного позже, когда была уже открыта и в Морская Арт Галерея. Однажды среди посетителей оказался давний знакомый, который частенько наведывался в галерею На Уютной. Я не помнила его имени, может и не знала вовсе. Мы разговорились.
Говорили о живописи, о выставках и я сказала, что моим самым любимым художником был и остается сейчас знаменитый Амедео Модильяни. Я рассказала ему о том, как прочитала историю, о художнице Наде Леже, жившей в русской глубинке. Надя Леже узнала о том, что в Париже живет замечательный художник Фернанд Леже. Она собралась и отправилась во Францию, познакомилась с ним и вскоре стала его женой. Про себя я думала, что если бы я жила в то время, то непременно познакомилась бы с Модильяни. И можно было бы только представить чтобы из этого получилось.
Мне очень нравится его живопись, его стилизации, его творчество мне очень близко. В 1984 году я написала свой автопортрет, таким образом, как если бы он писал бы меня.
Вот я и говорю этому человеку, что среди работ Модильяни есть одна ню, с которой я всегда мечтала сделать копию.На что он мне ответил, что именно он является счастливым обладателем копии Модильяни работы Татьяны Биновской!
Я честно сказать была очень удивлена, неужели я это сделала и забыла?
Тогда счастливый коллекционер рассказал мне историю приобретения работы.
В то время, в галерею захаживал Владимир Владимирович Виленский, журналист работавший на газету СИЧ (Слава и честь).
Как я и говорила, возможности платить за рекламу у меня не было и ямы договорились, что я подарю редакции пару своих работ. Таким образом, в редакции оказалась эта моя копия Модильяни. Она долгое время висела у нах в офисе и часто вызывала нарекания отставных военных, газета имела принадлежность к военному округу. Вскоре в редакции возникли проблемы с выплатой заработной платы сотрудникам и как раз в тот волшебный момент там оказался этот человек- будущий владелец моей работы. Он предложил им купить картину. Таким образом все остались довольными-сотрудники получили зарплату, а он оказался счастливым обладателем!
На фото мой автопортрет и живопись Модильяни.





Comments

Popular posts from this blog

ОГХУ им. Грекова. Хроника 1865-1938

VERA KHOLODNAYA