Cape Town Tours. AVA.




Association of Visual Arts of South Africa.
In the 19th century, the Society of Fine Arts was established in Cape Town. The purpose of this Society was to create a permanent art gallery and art library to exhibit and promote art.
In 1871, an Act of Parliament changed the South African Fine Arts Society to the South African Fine Arts Association, at whose first meeting it was decided to acquire the gallery and permanent art collection in trust for the residents of the Cape Colony.
A significant legacy of the association is the collection, which began with the bequest of 45 paintings by the patron Sir Thomas Butterworth Bailey, and became the nucleus of the South African National Gallery, now part of the Iziko Museums. In 1895, under the South African Art Galleries Act, the government transferred the existing national art collection (mostly legacy) to trust and formed a board of trustees. In 1924, after years of campaigning, a group of architects from the Department of Public Works were appointed, and in 1930 a new gallery, the South African National Gallery, finally opened on Government Avenue. in 1945, the South African Arts Association (SAAA), which brought together existing art societies across the country. 
Branches were opened throughout South Africa with SAAA, Western Cape, as the headquarters for the region. 
In 1995, SAAA, Western Cape Province, under the leadership of local chairman Louis Jansen Van Voeren, transformed into the Visual Arts Association (AVA), an independent and autonomous organization whose main focus was cultural interaction.
During the SAAA apartheid, the Western Cape was not politically neutral. In June 1983, a public gathering entitled “Eenheid in Kuns” was held with panelists Neville Dubow, Jan Rabi, Cecil Scotnes and Madeleine van Billon. In 2001, AVA partnered with Spier, which became its main sponsor by donating premises. This partnership has ensured the continuation of AVA as a non-profit organization and its role in the development of the arts.

Ассоциация Визуальных Искусств ЮАР.

В 19 веке в Кейптауне было создано Общество изящных искусств. Целью этого Общества было создание постоянной художественной галереи и художественной библиотеки для экспонирования и продвижения искусства. 

В 1871 году парламентский акт изменил Общество изящных искусств ЮАР на Ассоциацию изящных искусств ЮАР, на первом собрании которой было решено приобрести галерею и постоянную коллекцию произведений искусства в доверительное управление для жителей Капской колонии.

Значительным наследием  ассоциации является коллекция, которая началась с завещания 45 картин меценатом сэра Томаса Баттерворта Бейли, она и стала ядром Южноафриканской национальной галереи, ныне входящей в состав музеев Изико. В 1895 году на основании Закона о южноафриканских художественных галереях правительство передало существующую национальную коллекцию произведений искусства (состоящую в основном из наследства) в доверительное управление и сформировало попечительский совет. В 1924 году, после многих лет предвыборной кампании, была назначена группа архитекторов из Департамента общественных работ, и в 1930 году на Правительственном проспекте наконец открылась новая галерея – Южноафриканская национальная галерея. в 1945 году – Южноафриканская ассоциация искусств (SAAA), которая объединила существующие художественные общества по всей стране. Филиалы были открыты по всей Южной Африке с SAAA, Западный Кейп, в качестве штаб-квартиры для региона.

В 1995 году SAAA, провинции Западного Кейпа, под руководством местного председателя Луи Янсена Ван Вурена, преобразовалось в Ассоциацию визуальных искусств (AVA), независимую и автономную организацию, основной задачей которой было культурное взаимодействие.

Во время апартеида SAAA провинция Западного Кейпа не была политически нейтральной. 

В июне 1983 года состоялось общественное собрание под названием «Единство в искусстве / Eenheid in Kuns» с участниками дискуссии Невиллом Дубоу, Яном Раби, Сесилом Скотнесом и Мадлен ван Бильон.

В 2001 году AVA заключила партнерство со Spier, который, пожертвовав помещения, стал ее главным спонсором. Это партнерство обеспечило продолжение AVA как некоммерческой организации и ее роль в развитии искусства.







Comments

Popular posts from this blog

ОГХУ им. Грекова. Хроника 1865-1938

VERA KHOLODNAYA