GALLERY - SPONSORS AND CONTACTS. Varna Navil Art Gallery- Odessa Maritime Gallery
GALLERY - SPONSORS AND CONTACTS
As soon as I started talking about organizing the work of the gallery, that is, about cooperation with artists, I’ll say that with all the similarities in the principles of the work of gallery owners, there are certainly differences. Of course, no master of all secrets will ever reveal, but the Navilart gallery worked only for the first year, and with my six-year experience, contact with Svetlana arose naturally and, I believed, would be mutually beneficial and mutually beneficial for both of us.Светла Тухчиева gallery belongs to the company, it is fundamentally important. The company takes a business-like approach to the activities of its gallery, realizing that this is, first of all, advertising for entrepreneurship, a special image, hence the special attention and care for "its gallery", its financing.
In our activity, we had to be independent, not wanting to “shoulder” the head of the Odessa Port, Nikolai Panteleimonovich Pavlyuk, who performed an unprecedented act and built a miracle gallery in the port, as well as household chores.
I worked on the creation of the Gallery Patron Council - attracting prominent and serious business executives, entrepreneurs who love and want to support art.
I want to say about one more “detail” - we borrowed it! In the lobby of the “Navilart” gallery, there was a magnificent, wonderful paper large album: guest artists who visited the gallery leave their autographs and ... a picture, a genre, an intricate signature charade! Very peculiar capital of the gallery, you can’t say anything ...
I enjoyed using this experience in the Maritime Gallery and now all our guest albums are stored in the Central Library of Odessa. (former library named after Gorky)
How important were the living contacts of artists from different countries at this time at the end of the century, on the eve of the third millennium, when the “connection of times” threatened to break up?
Creativity does not have the right to lock itself on itself - it is inevitable in this case, it becomes weaker and degenerates. No reproductions and richly published catalogues are able to convey energy paintings, especially the author. Only live communication pushes the space separating us.
...Before sailing home, we wandered along the wonderful Kamchi coast - tall pines braided with ivy, light sand, lazy waves running along, nimble squirrels running up to the sea itself. Goodbye Varna! See you!
Мы же в своей деятельности должны были быть самостоятельными, не желая «взваливать» на плечи начальника Одесского порта Николая Павлюка, который совершил беспрецедентный поступок и выстроил в порту чудо-галерею, еще и хозяйственные заботы. Я работала над созданием Совета патронов галереи – привлекая видных и серьезных хозяйственников, предпринимателей, которые любят и хотят поддержать искусство.
Еще об одной «детали» хочу сказать обязательно – мы это позаимствовали! В холле галереи “Navilart” лежал роскошный, чудесной бумаги большой альбом: гости-художники, посетившие галерею, оставляют свои автографы и виде… рисунка, жанра, затейливой подписи-шарады! Очень своеобразный капитал галереи, ничего не скажешь…
Я с удовольствием использовала эту наработку в Морской Галерее и теперь все наши гостевые альбомы хранятся в Центральной Библиотеке Одессы. (бывшая библиотека им, Горького)
Как же важны были живые контакты художников разных стран именно в это время в конце века, накануне третьего тысячелетия, когда грозит распасться «связь времен». Творчество не может, не имеет права замыкаться на самом себе – оно неизбежно в таком случае хиреет и вырождается. Никакие репродукции и богато изданные каталоги не в состоянии передать энергетики картины, особенности автора. Только живое общение раздвигает пространство, разделяющее нас.
…Перед отплытием домой мы бродили по чудесному побережью Камчи – высокие сосны, оплетенные плющом, светлый песок, набегающие ленивые волны, шустрые белки, подбегающие к самому морю.
I want to say about one more “detail” - we borrowed it! In the lobby of the “Navilart” gallery, there was a magnificent, wonderful paper large album: guest artists who visited the gallery leave their autographs and ... a picture, a genre, an intricate signature charade! Very peculiar capital of the gallery, you can’t say anything ...
I enjoyed using this experience in the Maritime Gallery and now all our guest albums are stored in the Central Library of Odessa. (former library named after Gorky)
How important were the living contacts of artists from different countries at this time at the end of the century, on the eve of the third millennium, when the “connection of times” threatened to break up?
Creativity does not have the right to lock itself on itself - it is inevitable in this case, it becomes weaker and degenerates. No reproductions and richly published catalogues are able to convey energy paintings, especially the author. Only live communication pushes the space separating us.
...Before sailing home, we wandered along the wonderful Kamchi coast - tall pines braided with ivy, light sand, lazy waves running along, nimble squirrels running up to the sea itself. Goodbye Varna! See you!
ГАЛЕРЕЯ – СПОНСОРЫ И КОНТАКТЫ
Коль скоро я стала говорить об организации работы галереи, то есть о сотрудничестве с художниками, скажу, что при всей похожести принципов деятельности галерейщиков, отличия, безусловно, имеются. Конечно, никакой хозяин всех секретов никогда не раскроет, но галерея “Navilart” работала только первый год, и при моем уже шестилетнем опыте контакт со Светлой возник естественно и, я верила, окажется взаимополезным и взаимовыгодным для нас обеих. У Светлы Тухчиевой галерея принадлежит компании, это принципиально важно. Компания по-деловому подходит к деятельности своей галереи, понимая, что это, прежде всего, реклама для предпринимательства, особый имидж, отсюда – особое внимание и забота о «своей галерее», ее финансирование.Мы же в своей деятельности должны были быть самостоятельными, не желая «взваливать» на плечи начальника Одесского порта Николая Павлюка, который совершил беспрецедентный поступок и выстроил в порту чудо-галерею, еще и хозяйственные заботы. Я работала над созданием Совета патронов галереи – привлекая видных и серьезных хозяйственников, предпринимателей, которые любят и хотят поддержать искусство.
Еще об одной «детали» хочу сказать обязательно – мы это позаимствовали! В холле галереи “Navilart” лежал роскошный, чудесной бумаги большой альбом: гости-художники, посетившие галерею, оставляют свои автографы и виде… рисунка, жанра, затейливой подписи-шарады! Очень своеобразный капитал галереи, ничего не скажешь…
Я с удовольствием использовала эту наработку в Морской Галерее и теперь все наши гостевые альбомы хранятся в Центральной Библиотеке Одессы. (бывшая библиотека им, Горького)
Как же важны были живые контакты художников разных стран именно в это время в конце века, накануне третьего тысячелетия, когда грозит распасться «связь времен». Творчество не может, не имеет права замыкаться на самом себе – оно неизбежно в таком случае хиреет и вырождается. Никакие репродукции и богато изданные каталоги не в состоянии передать энергетики картины, особенности автора. Только живое общение раздвигает пространство, разделяющее нас.
…Перед отплытием домой мы бродили по чудесному побережью Камчи – высокие сосны, оплетенные плющом, светлый песок, набегающие ленивые волны, шустрые белки, подбегающие к самому морю.
До свидания, Варна!
До встречи!
Comments
Post a Comment