Changes in Odessa Port.


Changes in Odesa Port.

In 2002, changes began to come to the Odesa port. The past five years as a gallery of the Odesa port have been magnificent. It seems to me that for the entire port and for the passenger terminal and the gallery, it was the time of the Renaissance. A new yacht club, a gallery, regattas attracting many guests, calls of tourist ships, and a stylish hotel - this complex was obviously attractive to thousands of tourists and visitors to the city. But all this prevented someone from living, and the so-called “toad” greed - envy began to grow in size and finally burst. Odesa port is a state-owned enterprise, which was held on the shoulders of the legendary chief, Nikolai Pavlyuk. But for a long time he could not sit in his place, new political forces came. Nikolai Panteleimonovich became a deputy of the Ukrainian Parlament and despite the fact that his reception was even closer to the gallery, he began to spend a lot of time in Kyiv. And I had to establish relations with the new head of the port, who could not realize the importance of the Maritime Gallery as a gallery of the Odesa port. Hard, and terrible times, were approaching. Egorov came to the port from the small Yalta port and he lacked the ambition to manage such a huge as the Odesa port. He behaved strangely and led an appropriate team of strange people. But in the beginning, it was possible to live with it and we continued to make exhibitions, and conferences and receive guests. One day, Yegorov called me to his office and asked for help, to mask the burnt marks left by a cigarette on his suit. He said that he did not want his wife to find out that he started smoking. I helped him. And it seemed that this small favour should somehow create understanding between us. But this did not last long and led to very unpleasant events. I will talk about them later when the time comes.

Перемены в Одесском Порту.

В 2002 году в Одесском порту стали приходить перемены. Пять прошедших лет в качестве галереи Одесского порта были великолепны. Мне кажется, что для всего порта и для морского вокзала и для галереи, это было время Ренессанса. Новый яхтклуб, Галерея, регаты, привлекающие множество гостей, заходы туристических судов, стильная гостиница- этот комплекс был очевидно привлекателен для тысяч туристов и гостей города.Но это все мешало кому то жить, и так называемая «жаба»- зависти стала вырастать в своих размерах и наконец лопнула.Одесский порт- государственное предприятие, которе держалось на плечах легендарного начальника- Николая Павлюка. Но долго усидеть на своем месте он не мог, пришли новые политические силы. Николай Пантелеймонович стал депутатом и не смотря на то, что его приемная была еще ближе к галерее, он много времени стал проводить в Киеве. А мне пришлось налаживать отношения с новым начальником порта, который и не мог осознать значение Морской Галереи как галереи Одесского порта. Надвигались тяжелые, и можно сказать страшные времена. Егоров пришел в порт из маленького ялтинского порта и ему не хватало амбиций на управление такой громадиной как Одесский порт. Он вел себя странно и привел соответствующую команду странных людей. Но в начале с этим было можно жить и мы продолжали делать выставки, конференции и принимать гостей.Как то Егоров вызвал меня к себе в кабинет и обратился с просьбой помочь, замаскировать на его костюме прожженные следы оставленные сигаретой. Он сказал, что не хочет, чтобы его жена узнала, то что он начал курить. Я ему помогла. И казалось, что это маленькое одолжение, должно как то создать понимание между нами. Но это продолжалось недолго и привело к очень неприятным событиям. О них я расскажу позже, когда прийдет время.















Comments

Popular posts from this blog

ОГХУ им. Грекова. Хроника 1865-1938

VERA KHOLODNAYA